| Ποιότητα και Μέθοδοι Διδασκαλίας
Ποιότητα Διδασκαλίας
Η συνεχής βελτίωση της ποιότητας διδασκαλίας είναι ένας από τους στόχους του ΠΜΣ. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, εφαρμόζονται τα εξής:
- συνεχής αξιολόγηση των διδασκόντων και των διδασκομένων μαθημάτων με βάση ερωτηματολόγια τα οποία συμπληρώνουν οι φοιτητές/τριες ανώνυμα στο τέλος κάθε εξαμήνου για κάθε μάθημα,
- σχόλια και συζητήσεις των φοιτητών/τριων με τα όργανα του Τμήματος,
- σχεδιασμός της ύλης των μαθημάτων από το σύνολο των διδασκόντων γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνεται όσο το δυνατόν ομαλότερη η ροή των εννοιών και των γνωστικών αντικειμένων και να αποφεύγεται η επικάλυψη της διδακτέας ύλης,
- διοργάνωση εβδομαδιαίων ερευνητικών σεμιναρίων με προσκεκλημένους εξέχοντες επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό,
- διαλέξεις από εκτός του ακαδημαϊκού χώρου αναγνωρισμένους ειδήμονες.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
Το Τμήμα ενθαρρύνει, και βοηθά με τα απαραίτητα μέσα, τη χρήση ποικίλων και καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας, όπως
- ηλεκτρονικές σημειώσεις,
- μέσα πληροφορικής (Power Point, διαδραστικό πίνακα),
- αναλύσεις πραγματικών στοιχείων, τα οποία συλλέγονται από τις βάσεις δεδομένων του Εργαστηρίου, διεθνείς οργανισμούς, κεντρικές τράπεζες, χρηματιστήρια…, με οικονομετρικό-στατιστικό λογισμικό, όπως, Eviews, Matlab, R και Gretl,
- μελέτες περίπτωσης (case studies),
- συζητήσεις στην τάξη,
- ερευνητικές εργασίες, συνήθως διερεύνηση κάποιου ερωτήματος από τον «πραγματικό κόσμο» με συνδυασμό πραγματικών στοιχείων και θεωρίας/οικονομικής λογικής, ώστε οι φοιτητές να εξοικειώνονται με την έρευνα, να εμβαθύνουν και διευρύνουν τις γνώσεις τους, να καλλιεργούν την κριτική σκέψη και τις αναλυτικές τους ικανότητες,
- πρόγραμμα διαμορφωτικής μάθησης (vevox, classEx),
- παρουσιάσεις εργασιών, ώστε να ασκούνται και στην επικοινωνία με απαιτητικά ακροατήρια.