(Ελληνικά) ❗❗❗ Οδηγίες για νεοεισερχόμενους φοιτητές 👍

08-10-20 eperan 0 comment

Sorry, this entry is only available in Greek. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Αγαπητοί νεοεισερχόμενοι φοιτητές και φοιτήτριες,

 

Σας καλωσορίζουμε στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και σας συγχαίρουμε για την επιτυχία σας. Ο σύντομος αυτός εισαγωγικός οδηγός θα σας δώσει τις απαραίτητες αρχικές κατευθύνσεις για να ολοκληρώσετε τις διαδικασίες εγγραφής σας και να αποκτήσετε πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.

Μετά την καταχώρηση των στοιχείων σας στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘ eregister.it.minedu.gov.gr, την οποία θα πρέπει πλέον να έχετε ήδη ολοκληρώσει, είναι απαραίτητο να γίνουν ορισμένες ενέργειες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εγγραφής σας και την ένταξή σας στην ακαδημαϊκή κοινότητα.

Σας παρακαλούμε να διαβάσετε προσεκτικά τις παρακάτω κατευθυντήριες οδηγίες καθώς και τους οδηγούς χρήσης στους οποίους παραπέμπουν, για την ταχύτερη και ομαλότερη ολοκλήρωση των διαδικασιών για την απόκτηση πρόσβασης στις υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.

 

Με ευχές για δημιουργική ακαδημαϊκή πορεία,

Η Πρυτανική Αρχή του Πανεπιστημίου

 

 

Αποστολή αναγκαίων πρόσθετων δικαιολογητικών και ολοκλήρωση εγγραφής

Για τον έλεγχο της εγγραφής σας, είναι απαραίτητο να αποστείλετε ορισμένα πρόσθετα δικαιολογητικά, ταχυδρομικά ή μέσω email (από τη διεύθυνση email που δηλώσατε στο Υπουργείο), τα οποία και θα ελεγχθούν από τη Γραμματεία του τμήματος εισαγωγής σας. Αναλυτικά τα ζητούμενα δικαιολογητικά, η προθεσμία υποβολής και η διαδικασία περιγράφονται στη διεύθυνση https://www.unipi.gr/unipi/el/component/k2/item/661-newcoming-students.html

Τα στοιχεία που καταχωρήσατε στην πλατφόρμα eregister.it.minedu.gov.gr έχουν εισαχθεί στο Πληροφοριακό Σύστημα της Γραμματείας (Φοιτητολόγιο) και από σήμερα, 7/10/2020, είναι πλέον εφικτή η δημιουργία του ιδρυματικού σας λογαριασμού, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες που παρουσιάζονται στη συνέχεια.

 

Δημιουργία ιδρυματικού λογαριασμού και απόκτηση πρόσβασης στις πλατφόρμες εξ αποστάσεως διδασκαλίας

Όπως πιθανά ήδη γνωρίζετε, λόγω των μέτρων προστασίας από την πανδημία του κορωνοϊού, η εκπαιδευτική διαδικασία την περίοδο του χειμερινού εξαμήνου θα διεξαχθεί ως επίτ ο πλείστον εξ’αποστάσεως, με χρήση ηλεκτρονικών μέσων. Τα κύρια ηλεκτρονικά μέσα που χρησιμοποιούνται είναι πλατφόρμες ασύγχρονης (όπου αναρτάται υλικό, σημειώσεις και ασκήσεις) και σύγχρονης διδασκαλίας (όπου διεξάγονται οι διαλέξεις, με χρήση τεχνολογίας τηλεδιάσκεψης ή streaming).

Η συμμετοχή σας στα ηλεκτρονικά μαθήματα, αλλά και η χρήση των υπολοίπων ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Πανεπιστημίου, απαιτεί την δημιουργία του ιδρυματικού σας λογαριασμού. Μόλις ολοκληρωθεί η εισαγωγή των στοιχείων σας στο Πληροφοριακό Σύστημα της Γραμματείας, θα μπορείτε να επισκεφθείτε την υπηρεσία https://uregister.unipi.gr, όπου, με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου ή του email που δηλώσατε στο σύστημα του Υπουργείου, θα μπορέσετε να δημιουργήσετε τον ιδρυματικό σας λογαριασμό. Εκεί το σύστημα θα σας αποδώσει τον κωδικό χρήστη (username) σας και θα σας δώσει τη δυνατότητα να εισάγετε τον κωδικό πρόσβασης (password).

Κατά τη διαδικασία του uregister μην ξεχάσετε να δηλώσετε ένα έγκυρο κινητό και ένα έγκυρο email για την ανάκτηση του κωδικού σας σε περίπτωση απώλειας. Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το uregister επιβεβαιώνει ορισμένα στοιχεία (όπως πχ το email, το κινητό, το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο και τον ΑΜΚΑ σας), οπότε, εάν υπάρχει κάποιο λάθος στα στοιχεία που έχετε καταχωρήσει στο σύστημα του Υπουργείου, πιθανά να αντιμετωπίσετε πρόβλημα κατά τη δημιουργία του λογαριασμού και να χρειαστεί διόρθωση των στοιχείων σας μέσω της Γραμματείας.

Συμπληρωματική της υπηρεσίας uregister είναι η υπηρεσία https://mypassword.unipi.gr/, από όπου μπορείτε να ανακτήσετε ή να αλλάξετε τον κωδικό πρόσβασης στο λογαριασμό σας, εάν τον έχετε ξεχάσει, μέσω του email ή του κινητού ανάκτησης που δηλώσατε κατά τη δημιουργία του ιδρυματικού σας λογαριασμού μέσω του uregister.

Δυο ώρες αφού δημιουργήσετε τον ιδρυματικό σας λογαριασμό, ώστε να ολοκληρωθεί η αυτοματοποιημένη ενημέρωση ενδιάμεσων υποσυστημάτων, θα μπορέσετε επίσης να εγγραφείτε στα εξής πρόσθετα συστήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται για την εξ’αποστάσεως εκπαίδευση:

  • Ηλεκτρονική πλατφόρμα ΔΗΛΟΣ365 (https://delosgrnet.gr). Με την εγγραφή σας στην πλατφόρμα αυτή αποκτάτε πρόσβαση στο λογισμικό Office365 και την εφαρμογή Microsoft Teams (η οποία είναι η κεντρική πλατφόρμα για τα ηλεκτρονικά μαθήματα). Για την εγγραφή σας αρκεί η επίσκεψη στη σελίδα και η είσοδός σας με τον ιδρυματικό λογαριασμό που μόλις δημιουργήσατε. Η δημιουργία του λογαριασμού σας στο Office 365 και το Microsoft Teams γίνεται απευθείας σε διαδικτυακές υποδομές της εταιρείας Microsoft και ενδεχομένως να απαιτήσει χρόνο έως και μίας ημέρας για την πλήρη ενεργοποίηση όλων των υπηρεσιών.

 

  • Εγγραφή στην πλατφόρμα ασύγχρονης διδασκαλίας που χρησιμοποιεί το τμήμα σας. Καθώς δεν είναι κοινή η πλατφόρμα για όλα τα τμήματα, η διαδικασία διαφοροποιείται σύμφωνα με το τμήμα στο οποίο έχετε εισαχθεί:
    1. Για τα τμήματα Βιομηχανικής Διοίκησης, Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, Ναυτιλιακών Σπουδών, Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικής Επιστήμης, Στατιστικής & Ασφαλιστικής Επιστήμης, Τουριστικών Σπουδών και Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής, χρησιμοποιείται η πλατφόρμα eclass.unipi.gr, στην οποία μπορείτε να εγγραφείτε με τον ιδρυματικό σας λογαριασμό, από την επιλογή «Εγγραφή->Φοιτητή->Είσοδος με Ιδρυματικό Λογαριασμό». Για πληροφορίες και υποστήριξη στην πλατφόρμα επικοινωνείτε με το email eclass@unipi.gr ή το email helpdesk@unipi.gr
    2. Για το τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων χρησιμοποιείται η πλατφόρμα evdoxos.ds.unipi.gr, στην οποία μπορείτε να εγγραφείτε από την επιλογή «Εγγραφή->Εκπαιδευόμενου->Αίτηση Νέου Λογαριασμού». Η διαχείριση της πλατφόρμας γίνεται από το ίδιο το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων. Για πληροφορίες και υποστήριξη επικοινωνείτε με τους διαχειριστές της πλατφόρμας μέσω της επιλογής «Επικοινωνία».
    3. Για το τμήμα Πληροφορικής χρησιμοποιείται η πλατφόρμα cs.unipi.gr, στην οποία μπορείτε να εγγραφείτε από την επιλογή «Εγγραφή Χρήστη->Εκπαιδευόμενου->Πιστοποίηση μέσω CAS». Η διαχείριση της πλατφόρμας γίνεται από το ίδιο το Τμήμα Πληροφορικής. Για πληροφορίες και υποστήριξη επικοινωνείτε με τους διαχειριστές της πλατφόρμας μέσω της επιλογής «Επικοινωνία».

Για τις εφαρμογές Microsoft Teams και eclass υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες στη σελίδα https://www.unipi.gr/teleteaching.

Επίσης, στην ίδια σελίδα υπάρχουν οδηγίες για την εφαρμογή Cisco Webex, που χρησιμοποιείται από κάποια ακαδημαϊκά τμήματα.

Σημειώνουμε ότι εκτός από τις εφαρμογές και πλατφόρμες που αναφέρονται στον παρόντα οδηγό, το κάθε ακαδημαϊκό τμήμα ενδέχεται να χρησιμοποιεί και πρόσθετα εργαλεία, για τα οποία θα πρέπει να ενημερωθείτε από τους διδάσκοντες και το website του τμήματός σας.

 

Λοιπές ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Πειραιώς

Εκτός από την εκπαιδευτική διαδικασία, ο ιδρυματικός λογαριασμός χρησιμοποιείται επίσης και στις ακόλουθες υποστηρικτικές υπηρεσίες:

  • Υπηρεσία https://students.unipi.gr, όπου γίνονται οι δηλώσεις μαθημάτων εξαμήνου, αναρτώνται οι βαθμολογίες σας, εκδίδονται οι απλές βεβαιώσεις σπουδών και γίνονται αιτήσεις για ειδικές βεβαιώσεις και πιστοποιητικά αναλυτικής βαθμολογίας. Από το σύστημα αυτό μπορείτε επίσης να δείτε τα κύρια στοιχεία που έχει καταχωρημένα για εσάς η γραμματεία και να δείτε τον Αριθμό Μητρώου σας (ΑΕΜ), ο οποίος θα σας είναι αναγκαίος στην επικοινωνία σας με τις διάφορες υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.
  • Για τους φοιτητές που δικαιούνται σίτιση μέσω του τμήματος Φοιτητικής Μέριμνας, λειτουργεί η πλατφόρμα https://sitisi.unipi.gr/ όπου μπορείτε να καταχωρήσετε την αίτησή σας και να ανεβάσετε τα αναγκαία δικαιολογητικά. Από την ίδια πλατφόρμα, οι φοιτητές που πληρούν τα αναγκαία κριτήρια μπορούν να υποβάλουν αίτηση για στέγαση σε φοιτητική εστία. Όλες οι οδηγίες θα αναρτώνται στη σελίδα του τμήματος Φοιτητικής Mέριμνας (https://www.unipi.gr/unipi/el/ppf-foithtikh-merimna.html).
  • Δωρεάν εμπορικό λογισμικό για εκπαιδευτική χρήση, μέσω της σελίδας https://helpdesk.unipi.gr/software, όπου περιλαμβάνονται οδηγίες για κάθε διατιθέμενο λογισμικό. Σημειώνουμε ότι η διαθεσιμότητα του λογισμικού εξαρτάται από το τμήμα φοίτησής σας.
  • Για ορισμένες υπηρεσίες ή τη χρήση λογισμικού απαιτείται να είστε συνδεδεμένοι στο δίκτυο του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Αυτό είναι δυνατό και εξ αποστάσεως, από τον προσωπικό σας υπολογιστή, με τη χρήση της Υπηρεσίας VPN που παρέχεται από το Κέντρο Δικτύων του Πανεπιστημίου, ακολουθώντας τις οδηγίες που υπάρχουν στη σελίδα https://www.unipi.gr/unipi/el/hu-sundesh-vpn.html
  • Πρόσβαση στο πανευρωπαϊκό Ασύρματο δίκτυο Eduroam, το οποίο λειτουργεί σε πολύ μεγάλο αριθμό ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων στην Ελλάδα και την Ευρώπη (https://www.unipi.gr/unipi/el/hu-asurmath-sundesh-wi-fi.html)

Χωρίς σύνδεση μπορείτε να επισκεφθείτε την κεντρική ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου https://www.unipi.gr όπου και αναρτώνται όλες οι ανακοινώσεις των υπηρεσιών του Πανεπιστημίου που αφορούν στις σπουδές σας, ενώ πρόσθετες πληροφορίες θα αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του τμήματός σας.

Επίσης, ευρύ φάσμα υπηρεσιών παρέχεται από τη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου, μέσω του κεντρικού της website https://www.lib.unipi.gr

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, επί του παρόντος, δεν παρέχεται email Πανεπιστημίου Πειραιώς στους προπτυχιακούς φοιτητές. Ο ιδρυματικός λογαριασμός χρησιμοποιείται μόνο για την  πρόσβαση στις υπηρεσίες.

 

Υπηρεσίες Εξωτερικών Φορέων

Εκτός των υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, με τον ιδρυματικό σας λογαριασμό αποκτάτε πρόσβαση σε υπηρεσίες που παρέχονται από εξωτερικούς φορείς και τις οποίες θα χρειαστείτε κατά τη διάρκεια των σπουδών σας, όπως οι ακόλουθες:

 

Πώς συμμετέχω σε ηλεκτρονικό μάθημα;

Για να μπορέσετε να συμμετάσχετε στα μαθήματα που γίνονται ζωντανά εξ αποστάσεως μέσω τηλεδιάσκεψης, θα πρέπει να γνωρίζετε το σύνδεσμο προς την τηλεδιάσκεψη. Αυτός ανακοινώνεται στη σελίδα του μαθήματος στο σύστημα eclass που χρησιμοποιεί το τμήμα σας ή/και στο website του τμήματός σας. Η τηλεδιάσκεψη, σύμφωνα με την επιλογή του διδάσκοντα, μπορεί να διεξάγεται μέσω Microsoft Teams, Cisco Webex ή άλλου μέσου.

Επιλέγοντας το σύνδεσμο, θα συνδεθείτε με την τηλεδιάσκεψη, είτε μέσω browser είτε μέσω εφαρμογής που θα πρέπει να κατεβάσετε σύμφωνα με τις οδηγίες που θα δείτε στην οθόνη.

Γενικοί οδηγοί προς φοιτητές υπάρχουν στη σελίδα www.unipi.gr/teleteaching

 

Πού θα βρω πρόσθετες οδηγίες και πληροφορίες;

Περισσότερες πληροφορίες για καθεμία από τις υπηρεσίες θα βρείτε μέσω του κεντρικού website του Πανεπιστημίου, www.unipi.gr, στην ενότητα «Υπηρεσίες-Παροχές».

Ειδικά για τις υπηρεσίες του ιδρυματικού λογαριασμού και τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διδασκαλίας, έχουν συγγραφεί αναλυτικοί οδηγοί βήμα προς βήμα σε μορφή pdf, που βρίσκονται στις ακόλουθες διευθύνσεις:

uregister.unipi.gr και mypassword.unipi.gr: https://www.unipi.gr/unipi/el/idm.html

Εξ αποστάσεως διδασκαλία και Microsoft Teams: https://www.unipi.gr/teleteaching

Συγκεντρωτικά οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου περιλαμβάνονται στη σελίδα:

https://www.unipi.gr/unipi/el/hu-general-info.html

 

Τί να κάνω εάν έχω κάποιο τεχνικό πρόβλημα ή ερώτημα;

Για την υποστήριξή σας σε τεχνικά προβλήματα μπορείτε να απευθύνεστε στο email idmhelpdesk@unipi.gr (Ιδρυματικός λογαριασμός) και helpdesk@unipi.gr (λοιπές κεντρικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου) αναφέροντας το πρόβλημα, τον αριθμό μητρώου σας και ένα στιγμιότυπο οθόνης (screenshot) του μηνύματος λάθους/προβλήματος που αντιμετωπίζετε.

Για τεχνικά προβλήματα που αφορούν σε υπηρεσίες που διαχειρίζονται απευθείας τα ακαδημαϊκά τμήματα ή εξωτερικοί φορείς θα πρέπει να απευθύνεστε στο Τμήμα σας ή τον εξωτερικό φορέα, αντίστοιχα.

Για προβλήματα που αφορούν στη διόρθωση/επεξεργασία των στοιχείων σας στο φοιτητολόγιο και γενικά διαδικαστικά θέματα των σπουδών σας, θα πρέπει να απευθύνεστε στη Γραμματεία του τμήματός σας, στα email και τηλέφωνα που είναι αναρτημένα στις ιστοσελίδες τους και περιλαμβάνονται συγκεντρωτικά στο τέλος του παρόντος οδηγού.

 

 

Στοιχεία επικοινωνίας 

Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής 

Email Γραμματείας: xrh-secr@unipi.gr                                           Website: bankfin.unipi.gr

 

Βιβλιοθήκη

Email: library@unipi.gr                                                                       Website: www.lib.unipi.gr

Φοιτητική Μέριμνα

Email: foitmer@unipi.gr, Website: https://www.unipi.gr/unipi/el/ppf-foithtikh-merimna.html

 

 

NewcomersWelcome