Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Π.Μ.Σ Το Χρηματοοικονομικό και Θεσμικό Πλαίσιο των Αγορών Χρήματος και Κεφαλαίου

Π.Μ.Σ Το Χρηματοοικονομικό και Θεσμικό Πλαίσιο των Αγορών Χρήματος και Κεφαλαίου

Αρχές Χρηματοοικονομικής Λογιστικής

2ο Εξάμηνο, Κωδικός Μαθήματος: ΜΕΧΘ06

Πιστωτικές Μονάδες: 7

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι :

η προσφορά και η απόκτηση των απαιτούμενων γνώσεων που αφορούν τον τρόπο που τα στελέχη του λογιστηρίου μίας επιχείρησης συλλέγουν πληροφορίες, τις επεξεργάζονται και τις παρέχουν για να αξιοποιηθούν από τους λήπτες αποφάσεων (όπως είναι για παράδειγμα οι επενδυτές, οι τράπεζες, οι προμηθευτές).

Βασική επιδίωξη του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τον τρόπο που εφαρμόζεται το διπλογραφικό σύστημα και να συλλάβουν όλα τα στάδια του λογιστικού κυκλώματος.

Επιπλέον, με το συγκεκριμένο μάθημα σκοπεύουμε στην παροχή γνώσης που θα οδηγήσει στην καλύτερη κατανόηση του τρόπου που λειτουργεί μία επιχείρηση, του τρόπου που αυτή η λειτουργία αποτυπώνεται στις λογιστικές καταστάσεις και του πως ένα λογιστικό γεγονός επηρεάζει την περιουσιακή και χρηματοοικονομική θέση της επιχείρησης.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Κατηγοριοποιεί τα υποδείγματα λογιστικών καταστάσεων βάσει των λογιστικών προτύπων
  • Αναλύει τα γεγονότα στην επιχείρηση και να τα διακρίνει σε λογιστικά και μη
  • Αναγνωρίζει τα λογιστικά γεγονότα και τους λογαριασμούς που μεταβάλλονται βάσει των λογιστικών στοιχείων
  • Εφαρμόζει τους κανόνες του διπλογραφικού συστήματος για την καταχώρηση ενός λογιστικού γεγονότος
  • Συνδυάζει αποτελεσματικά τα λογιστικά βιβλία για την άντληση και παροχή πληροφόρησης
  • Περιγράφει βήμα – βήμα το λογιστικό κύκλωμα προσδιορίζοντας χρονικά κάθε στάδιο του στο πλαίσιο μιας λογιστικής χρήσης
  • Αναγνωρίζει τη σημαντικότητα της διενέργειας απογραφής και να συμπληρώνει ένα βιβλίο απογραφής
  • Χρησιμοποιεί τα αποτελέσματα της απογραφής, να τα αντιπαραβάλει με τα στοιχεία που είναι καταχωρημένα στα λογιστικά βιβλία, για να τακτοποιήσει τους λογαριασμούς που αποκλίνουν από την πραγματικότητα
  • Εφαρμόζει το διπλογραφικό σύστημα για να προσδιορίσει το λογιστικό αποτέλεσμα
  • Εφαρμόζει το κλείσιμο των λογιστικών βιβλίων και να δημιουργεί λογιστική πληροφόρηση μέσω των λογιστικών καταστάσεων
  • Αναγνωρίζει εγκαίρως τα λογιστικά σφάλματα και να χρησιμοποιεί τεχνικές διόρθωσής τους

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε Διεθνές Περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό Περιβάλλον
  • Προαγωγή νέων Ερευνητικών Ιδεών
  • Σεβασμός στο Φυσικό Περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη Διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο Μαθήματος

  1. Εισαγωγή στη Λογιστική – Λογιστικές Αρχές
  2. Ισολογισμός
  3. Κατάσταση Αποτελεσμάτων Χρήσης
  4. Πίνακας Μεταβολών Ιδίων Κεφαλαίων
  5. Καθολικό-Ημερολόγιο
  6. Ελληνικό Λογιστικό Σχέδιο
  7. Λογιστικά Γεγονότα – Ημερολογιακές εγγραφές,-Διαχείριση απαιτήσεων-Ισοζύγιο
  8. Λογιστικά Σφάλματα, Εγγραφές Προσαρμογής
  9. Εγγραφές Προσδιορισμού Αποτελέσματος
  10. Σύνταξη οικονομικών καταστάσεων

Θα χρησιμοποιηθεί συνδυασμός διδακτικών και μαθησιακών μεθόδων με στόχο την ενεργή συμμετοχή των φοιτητών και την πρακτική εφαρμογή των υπό εξέταση θεματικών ενοτήτων: διαλέξεις με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, ανάλυση και συζήτηση μελετών περίπτωσης σε πραγματικά επιχειρησιακά ζητήματα, βιωματικές (ομαδικές) ασκήσεις, καθώς και προαιρετικά προβολή σχετικών video. Επίσης, οι φοιτητές/τριες θα εκπονήσουν ατομική ή ομαδική εργασία.

Επιπλέον, στο eclass αναρτώνται σε ηλεκτρονική μορφή άρθρα, οπτικοακουστικό υλικό διαλέξεων, διαδικτυακές διευθύνσεις, χρήσιμες πληροφορίες, μελέτες περίπτωσης και ασκήσεις για την εξάσκηση των φοιτητών/τριών.

Αξιολόγηση Φοιτητών

Η διαδικασία αξιολόγησης γίνεται στη γλώσσα που προσφέρεται το μάθημα (ελληνική ή αγγλική) και αποτελείται από:

  • Υποχρεωτική γραπτή τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (συντελεστής βαρύτητας τουλάχιστον 70%), η οποία περιλαμβάνει Δοκιμασία πολλαπλής επιλογής ή/και Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων ή/και Επίλυση προβλημάτων.

Κριτήρια αξιολόγησης: ορθότητα, πληρότητα, σαφήνεια

  • Προαιρετική γραπτή ενδιάμεση εξέταση ή γραπτή εργασία (συντελεστής βαρύτητας 30%)

Κριτήρια αξιολόγησης: ορθότητα, πληρότητα, σαφήνεια

Η εξεταστέα ύλη παρατίθεται στην ηλεκτρονική σελίδα του μαθήματος.

Οι φοιτητές/τριες με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην γραφή και στην ανάγνωση (όπως αυτές πιστοποιούνται και χαρακτηρίζονται από αρμόδιο φορέα) εξετάζονται βάσει της προβλεπόμενης από το Τμήμα διαδικασίας.

Γνωστοποίηση κριτηρίων αξιολόγησης: Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά κατά τη διάρκεια του πρώτου μαθήματος και είναι σαφώς διατυπωμένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος και στο e-class. Οι φοιτητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να δουν το γραπτό τους μετά τη βαθμολόγηση του μαθήματος (στις ανακοινωμένες ώρες γραφείου) και να λάβουν εξηγήσεις σχετικά με τη βαθμολογία την οποία έλαβαν.

Βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

Ελληνική

  • – Κόντος Γ., Χρηματοοικονομική Λογιστική, 2021, Εκδόσεις Διπλογραφία
  • – Βασιλείου, Δ., Ηρειώτης, Ν., Μπάλιος Δ. 2019. Αρχές Χρηματοοικονομικής Λογιστικής – Χρηματοοικονομική Ανάλυση και Λήψη Αποφάσεων. Εκδόσεις: Rosili
  • – Needles, B., Powers, M. and Crosson, S. 2016. Εισαγωγή στη Λογιστική. (επιμ.) Εκδόσεις: Πασχαλίδης
  • – Νεγκάκης, Χ., 2015, Λογιστική Εταιριών σύμφωνα με τα Ελληνικά και Διεθνή Λογιστικά πρότυπα
  • Εκδόσεις: Αειφόρος Λογιστική.
  • – Μπάλας, Α., Χέβας, Δ. 2016. Χρηματοοικονομική Λογιστική, Εκδόσεις: Μπένος.
  • – Τσουκαλας, Σ. 2010. Λογιστική Επιχειρήσεων Τροφίμων, Σ. Εκδόσεις Στοχαστής, Αθήνα.

Ξενόγλωσση

  • – Needles B. and Powers M. 2013. Principles of Financial Accounting; International Edition. 12e. CENGAGE Learning
  • – Harrison, Horngren, Thomas & Suwardy. 2014. Financial Accounting – International Financial Reporting Standards. 9e. Pearson Education.
  • – Wegandt, J. J., Kimmel D. P. and Kieso. E. D. 2016. Financial Accounting. IFRS edition. 3e. Wiley

Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά

  • – Accounting Organizations & Society (Rank: Association of Business Schools Journal List 4*)
  • – Journal of Accounting & Economics (Rank: Association of Business Schools Journal List 4*)
  • – Journal of Accounting Research (Rank: Association of Business Schools Journal List 4*)
  • – The Accounting Review (Rank: Association of Business Schools Journal List 4*)
  • – Contemporary Accounting Research (Rank: Association of Business Schools Journal List 4)
  • – Review of Accounting Studies (Rank: Association of Business Schools Journal List 4)
  • – Abacus (Rank: Association of Business Schools Journal List 3)
  • – Accounting, Auditing & Accountability Journal (Rank: Association of Business Schools Journal List 3)
  • – Accounting & Business Research (Rank: Association of Business Schools Journal List 3)
  • – Accounting Horizons (Rank: Association of Business Schools Journal List 3)
  • – Accounting Forum (Rank: Association of Business Schools Journal List 3)
  • – British Accounting Review (Rank: Association of Business Schools Journal List 3)
  • – Critical Perspectives on Accounting (Rank: Association of Business Schools Journal List 3)
  • – European Accounting Review (Rank: Association of Business Schools Journal List 3)
  • – International Journal of Accounting (Rank: Association of Business Schools Journal List 3)
  • – Journal of Business Ethics (Rank: Association of Business Schools Journal List 3)
  • – Journal of Business Finance & Accounting (Rank: Association of Business Schools Journal List 3)
  • – Management Accounting Research (Rank: Association of Business Schools Journal List
  • – Public Money & Management (Rank: Association of Business Schools Journal List 2)
  • -Σημειώσεις Διδάσκοντα

You cannot copy content of this page