Τίτλος Μαθήματος: Οικονομετρία
Τίτλος Μαθήματος: Οικονομετρία
Διδάσκων: Νικόλαος Κουρογένης
Σχολή: Χρηματοοικονομικής & Στατιστικής
Τμήμα: Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Επίπεδο Σπουδών: Πρώτος Κύκλος Σπουδών
Κωδικός Μαθήματος: ΧΡΟΙΜ01 Εξάμηνο Σπουδών: 4ο
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Προαπαιτούμενα Μαθήματα: Στατιστική 2
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων: Ελληνική
Το Μάθημα Προσφέρεται Σε Φοιτητές Erasmus: Ναι (στην Ελληνική και Αγγλική)
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος: –
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες |
Διαλέξεις | 4 | 7.5 |
Το μάθημα καλύπτει τις ακόλουθες ενότητες:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής
(α) θα γνωρίζει τις θεμελειώδεις υποθέσεις για την εφαρμογή του γραμμικού υποδείγματος και την εκτίμησή του με τη μέθοδο των ελαχίστων τετραγώνων, αλλά και με εναλλακτικές μεθόδους,
(β) θα μπορεί να ερμηνεύει τις εκτιμημένες παραμέτρους του γραμμικού υποδείγματος καθώς και όταν χρησιμοποιούνται ο λογάριθμος μιας επεξηγηματικής ή της εξαρτημένης μεταβλητής. Επίσης θα μπορεί να εξάγει συμπεράσματα από τους τυπικούς πίνακες που παράγουν οικονομετρικά πακέτα λογισμικού,
(γ) θα γνωρίζει τις επιπτώσεις παραβίασης των κλασικών υποθέσεων, όπως όταν υπάρχει ετεροσκεδαστικότητα, πολυσυγγραμμικότητα ή όταν έχει παραλειφθεί κάποια έπξηγηματική μετβλητή,
(δ) θα μπορεί να ελέγξει την ύπαρξη ετεροσκεδαστικότητας και θα γνωρίζει πώς αντιμετωπίζεται,
(ε) θα μπορεί να χρησιμοποιεί δίτιμες (dummy) μεταβλητές και να ερμηνεύει τους εκτιμημένους συντελεστές,
(στ) Θα γνωρίζει το σκοπό και τις βασικές ιδιότητες μη γραμμικών υποδειγμάτων (probit, logit).
Μέσα στο πλαίσιο των συνδυαστικών δεξιοτήτων που θα αποκτήσει ο πτυχιούχος με την παρακολούθηση του συνόλου των μαθημάτων του προγράμματος σπουδών, το μάθημα της Οικονομετρίας αποσκοπεί ο πτυχιούχος να αποκτήσει ικανότητες:
(α) στην αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών,
(β) στη λήψη αποφάσεων
(γ) στην αυτόνομη εργασία
(δ) στην προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
(ε) στην άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 52 |
Αυτοτελής Μελέτη | 135.5 |
Σύνολο Μαθήματος | 187.5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Πραγματοποιείται διαμορφωτική και συμπερασματική αξιολόγηση. Η τελική αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με γραπτή εξέταση στα Ελληνικά ή στα Αγγλικά είτε με προφορική εξέταση. Βασίζεται στην επίλυση προβλημάτων, σε ερωτήσεις σύντομης απάντησης και σε ερωτήσεις ανάπτυξης.